tisdag 10 mars 2009

Sånt som bara händer andra...

..men igår hände det här.

Det började igår när mamma stod och rökte ut genom vårat köksfönster som hon alltid gör och ser en man stå tryckt mot väggen nedanför utanför tantens köksfönster och en annan man som går fram och tillbaka ut med häcken och spanar.

Våran första tanke är att okej dom ska göra inbrott hos tanten som bor under oss. Mamma går ner till mormor och frågar om hon känner igen dom. Det gör hon inte. Jag antar att hon måste öppnat dörren och frågat vilka dom var eller något eftersom dom kommer in och dom är poliser.
Efter kanske 20 min en halvtimma hör jag en man ropa på mig från trappan och frågar om jag har kläder på mig. Jag svarar att jag har ett täcke på mig och att jag sitter i min säng.

Han presenterar sig och visar upp en polisbricka från kortedalapolisen och börjar ställa frågor..
P: Bor du här med din mamma?
J: Ja
P: Hur väl känner du dom som bor där nere?
J: Du menar mormor och Anti?
P: Ja, jag antar att du känner din mormor ganska väl, men den andra då?
J: Tja, jag vet vem han är och att han alltid har bott med mormor.
P: Är dom tillsammans eller så?
J: Nej han är hennes inneboende, och har alltid varit så länge jag minns. Även tidigare när hon bodde i Haga.
P: Jo det är ju så att det har varit väldigt mycket spring här och några har fått följa med in för att lämna urinprov. Men det är ju naturligtvis inte din mormor vi misstänker för något..

Han går ner igen och ca 20 minuter senare kommer en kvinnlig polis upp och förklarar att dom har en husrannsakan och vill att jag ska gå ner till mormor. Hon sa även att hon var tvungen att titta på när jag klädde på mig och sen frågade hon om jag hade någonting att dölja här uppe, om jag använde droger eller nått. Jag svarade nej och gick ner och satte mig hos mormor där det var säkert en 5 poliser och mamma och mormor satt i varsinn soffa.

Satt där och tittade på en polis som letade igenom mormors bokhylla och pratade i telefon om något fotbollslag. Han var visst tränare för 92orna eller något...
När vi suttit där ett tag kommer 2 knarkhundar och en av dom går direkt upp i våran lägenhet och efter en stund följer en 4e polis efter med den andra.

Mormor frågar om hon får hämta vatten och en snut svarar att visst, om jag får titta på när du gör det.

Det är väl kanske 2 poliser som är inne i sovrummet i mormors lägenhet där hennes inneboende bor och jag sitter naturligtvis och lyssnar med spetsade öron.
Helt plötsligt hör jag hur en av snutarna pratar i sin telefon och säger ungefär :" mm jo vapenbrott också, vi har hittat en pistol, modell: xxx".
Jag viskar till mamma och mormor som inte hört detta och dom blir ju en aning chockade som man kan förstå. Jag är inte helt säker men på ett gräl som mormor hade med en av snutarna tror jag att dom hittat droger också.
"Nej men det vi hittat här är absolut inte ingenting. Och alla de familjer han förstör geneom detta. Allt illa han gör genom att sälja droger"

Anledningen till att dom var tvungna att kolla våran lägenhet också är att nedanför våran trappa så finns det en dörr in i mormors vardagsrum och därför kunde han rent tekniskt haft möjlighet att gömma grejjer uppe hos oss också.

Tror poliserna och hundarna var i vår lägenhet i nästan en timma och när vi vid 11 halv 12 fick gå upp igen för att hundarna skulle söka nere hos mormor så var en massa lådor öppna, saker nerrivna på golvet och hundarna (förutsätter att det var dom) hade tillochmed haft sönder en del grejjer i min klädkammare.




Jag är helt tom inuti. Det känns verkligen jätte inte okej.
Dom har rotat igenom alla mina saker. Det känns som om någon har taffsat på mig eller spionerat på mig i duschen. Det luktade hund i min säng när jag gick och la mig och när jag v aknade hade jag lust att bara slänga alla mina grejjer. Det känns på något vis som om det inte är mitt längre. Dom har våldtagit mitt privatliv.


Jag har förmodligen missat hälften men fyfan... Jag är helt tom inuti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men herregud!!
Fy fan måste vara hemskt jag kan inte ens föreställa mig de!
Usch gumman!
Förresten ska vi ta en fika någon dag??
Puss

Andrea sa...

Shit! Man blir bara mer och mer besviken. Har dom INGEN jävla respekt i kroppen eller?? Ni hade ju inte med det och göra och ska behandlas där efter. Jävla idioter. INTEGRITETEN i det här landet har fan försvunnit helt och hållet. Hoppas det känns bättre snart.