torsdag 26 februari 2009

Jag är lycklig igen, MEN...

Jag är det.
Jag mår hur bra som helst just nu.
Problemet är det att innan Tommy kom tillbaka hade jag liksom lagt mig till med attityden; "Jag mår bra för jag orkar inte må dåligt längre".
När man bestämmer sig på det sättet så stänger man inte bara av det dåliga. Utan man stänger av alla känslor. Och lever på spel och på ett improviserat manus.

Nu är jag lycklig igen, någon bröt sig igenom barriären. Men det innebär också att jag går och väntar på att något ska gå åt helvete. Hela min mur revs ner. En halv mur gör ingen större nytta. Och det senaste 2 åren har jag liksom vant mig vid att det är näst intill en regel att jag inte ska få må bra någon längre tid. Något MÅSTE vara fel annars är det inte rätt. Och just nu verkar liksom för bra för att vara sant. Jag tror snart att jag själv kommer se till att någon del av mitt liv fuckar sönder. Inte nödvändigtvis den delen jag mår bra med nu. Men någon del.

En bra sak är iaf att jag hittat en motivationskälla till att träna. Och de här dagarna som jag inte kunnat gå till gymmet har jag iaf kört lite smått hemma.
Lite höga knän, lite abs slider och lite gummiband. Skulle vilja ha ett par enkiloshantlar att roa mig med när jag ligger framför teven.

Sen måste jag städa också. Gjorde litegrann förra fredagen men nu är mitt golv belamrat igen. Med utstyrseln jag pälsade på mig häromnatten när jag satt ute på trappan och pratade i telefon med T. Sen skulle jag egentligen vilja måla om mina väggar också men det kommer inte att hända. Det vet jag.

Helgens planer ser ut som så att imorgon bär det av till Borås för Elins pojke Chris arrangerar nån spelning och så ska han spela också och det är ju alltid trevligt. Han är faktiskt helskön och jag brukar inte gilla hennes pojkvänner. Men vafan han spelade Lynch för henne då har han min välsignelse ;).
Resten av helgen ska spenderas i Bollebygd och jag ska vara social. Julia och Josef (pappas frus "barn") kommer nämligen dit och det var längesedan jag träffade dom.
Och som jag nog nämner rätt ofta här, man får alltid väldigt god mat hemma hos pappa.

Nu ska jag leta upp min kamera och sätta den på laddning.

Inga kommentarer: