onsdag 23 september 2009

Tidslinjer och vitlökspressar

Sist jag skrev var ju på bussen imorse. Sen dess har jag införskaffat ravioli, åkt hem och somnat i soffan. Kollat på en inspelad föreläsning som kändes rätt meningslös och cyklat mina 3 km till campus. Träffade Josse, Fia och Bauer för studiegruppsmöte coh vi styrde lite tidslinje över skolans historia och sen var det dags för föreläsning.

Temat var som tidigare nämnt "Internationell synvinkel på skolans samhälleliga uppdrag". Jävligt intressant måste jag säga. Var en fransysska och en intalienska som föreläste om sina respektive länder och shit vad annorluna det är där. Och jag tror inte jag talar enbart för mig själv när jag säger att jag inte hade en aning om att det såg ut så. Ska gå in lite mer ingående på det någon gång när jag har mer tid för det var verkligen en intressant föreläsning. Efter det så smet jag, Tessan och Nathalie ner till Clas Ohlson och jag hittade en vitlökspress på ica som jag bara var tvungen att köpa dessutom.

Sen blev det hem och käka och beställa lite kläder från ellos och sen blev det idol hemma hos Tessan. Nu ska jag gå och lägga mig för jag är sjukt trött. Puss på er.



Lite smakprov på fredagens lycka :3



1 kommentar:

Unknown sa...

jag mår okej.. inte mycket bättre än så. energin är ju verkligen i botten, lever för florida nu.. och mina fina arbetskamrater och vänner såklart. Men det är så mkt att tänka på, vill jag plugga? vill jag flytta? vad vill jag? man blir ju helt galen av alla tankar. Vill gärna åka upp till dig och tvätta bort alla dumma tankar.. Jag saknar också det! bara spontan träffas och dega och prata. men snart kommer jag, efter florida, inte långt kvar nu, en månad typ! går snabbt!