fredag 4 september 2009

Chips till frukost och en unken lukt.

Usch jag känner att jag ligger så efter med bloggandet så himla mycket. Lägenheten är fin men äcklig. Om bara min rumskompis behagar vara här någon gång så skulle det ju va enklare att ta tag i det också, snacka med bovärden om renovering och sådär. Men nej nej. Det passar inte henne tyvärr.

Igår var det "Upploppet" vi var utklädda till superhjältar och sprang runt på stan och tävlade, sjöng sånger och var allmänt snygga. På kvällen ösregnade det verkligen och vi förfestade hos Martina och sen drog vi vidare till Kasern där det var fest på två olika våningar. Kasern är ett av de två korridorsboendena här. Kvällen slutade väl vid kvart över ett nån gång när snuten dök upp för att nån tyckte vi var högljudda. (Ofta man bor i korridor om man inte står ut med andra männsikor?) Blev iaf taxi hem i ösregnet och sen sängen vid 2snåret.

Idag är jag bakis och har beställt dammsugarpåsar på dammsugarpasar.nu, väldigt bra sida måste jag säga! Stort plus! Tänkte nämligen att jag skulle storstäda lite ikväll, (inte dammsuga då men), typ toaletten, köket och torka golv och plocka upp allt på mitt rum och försöka få lite ordning iaf. Luktar liksom unket här inne så fort ingen varit här på några timmar. Lite smått obehagligt sådär.

Om typ 20 minuter ska jag ta min ca 35 minuters långa promenad till skolan (ska laga cykeln imorgon tänkte jag) och ha seminarium om varför lärare behöver ett vetenskapligt förhållningssätt.

Måste köpa en skrivare också tänkte jag... hmm..

Har iaf bredband nu också så det är bra! :D

Puss love

Inga kommentarer: