fredag 11 juli 2008

Ännu en likadan dag...

Sitter här på BearCom och svarar i telefon. Kunderna är oglada och jag kan inte mer än säga: "Vi jobbar på det". Har skrivartorka men av ren tristess känner jag att jag måste posta något här. Därför tänkte jag att något min bror skrev i en reflektion till sin slutuppgift i historia i nian skulle få lov att pryda bloggen. Min bror är en fantasirik skribent och jag är glad att jag lyckades övertyga honom att läsa kreativt skrivande nästa år. :)

"Reflekteringen blir faktiskt ganska trevlig ifall man drar på lite härlig musik och äter en kiwi eller något annat kiwiliknande. Man behöver givetvis inte äta kiwi för att skriva reflektioner, men det är ett personligt val som jag valde att göra, och det finns inte direkt något som kan hindra mig från att äta kiwi under tiden jag reflekterar. Men liksom alla goda ting tar kiwin slut. Vilket utsökt får mig att tänka på högkonjunkturen. Den var precis som kiwin, den kunde inte vara för evigt. Hmm, okej, det var väl kanske inte världens bästa liknelse, då den inte stämmer överrens på några andra punkter än att den var god så länge den varade, och att den så småningom tog slut. Jag kan inte heller direkt påstå att jag blev något vidare deprimerad över att den tog slut. Trots allt finns det ett helt fat på nedervåningen, fullt med kiwis. Men så bra har inte alla det, titta bara på amerikanarna, de hade minsann inte någon hög med högkonjunkturer att plocka fram.."

Inga kommentarer: