lördag 14 november 2009

Juliklappisar och extrem hosta

Fredag igen då, jag och Tommy passade Nisse i förmiddags och jag var ute och gick med honom. Vi tog en sån promenad då han fick nosa precis hur mycket han ville och vi busade lite med en pinne också. Sen bakade jag och Tommy pizza, blev nog en av de bästa vi åstadkommit måste jag säga.

Sen bar det av upp till Falun för att se om min lägenhet stod kvar. Har ju inte varit här på 2 veckor så trodde att Emilia kanske skulle hunnit flytta ut men nej, hon har inte varit här på en och en halv månad nu. Ligger typ 15 kuvert och väntar på henne i hennes rum. Börjar bli lite trött faktiskt. Ska hon inte bo här kan hon väl fan flytta ut. Hon har inte fått hyresavi för varesig november eller december så man tycker ju att hon borde flytta ut?

Vi käkade iaf pommes och bearneisesås jag och Tommy och sen tog vi ett bad, i typ hela 45 minuter. Jag som knappt brukar orka ligga i en kvart ens. Men det var mysigt. Tände en massa ljus och sådär.

Har klickat hem lite julklappar också. Ett par skor och en väska till mig och sen julklappar till Tommy och Jimmy också. Fast Jimmys julklappar är inte helt klart men jag vet vad jag ska köpa iaf, det ska jag fixa nästa helg tror jag. Jag och Tommy hade tänkt åka till Kupolen då. Så det är egentligen bara julklapp till mamma som är kvar att fixa. Vet inte alls vad jag ska ge henne faktiskt. Hon önskade sig en Marian Keyes bok men ingen av hennes nya släpps som pocket förrän tidigast januari och dom böckerna inbunda är så himla stora och dryga att ha att göra med. Nån som har några tips om vad man kan ge sin kära mor i julklapp? En flaska Dooleys kanske?

Är ju snart bara en månad kvar tills jag fyller 20 också. Det är mycket nu. Haha. Dags att börja fundera på hur jag ska göra med firande och så. I Falun blir det nog någon gång efter nyår men funderar på att styra nått i gbg/bbd typ när jag fyller.

Har för övrigt börjat friskna till från min hemska förkylning bortsett från att det nu ersatts med fucking dödshosta. Det är helt hopplöst. Försökte sova middag förut men det slutade med att jag hostade så mycket så jag var tvungen att springa iväg och spy. Stackars Tommy säger jag bara. Ska köpa nått hostdämpande på apoteket imorgon innan vi åker ner till Avesta. Ska på inflyttningsfest hos Tommys bror imorgon och inget kul om jag låter som ett jävla ånglok liksom.

Ajja, ska nog lägga mig och läsa nu tror jag.

Puss love <3

Inga kommentarer: