onsdag 18 november 2009

Jag är inte en sån som betalar kinesiska tjejers räkningar...

Låg och sov "efter seminarium lur" och det ringde på dörren. Utanför stod det en kinesisk tjej med ett brev i handen som hon bad mig att läsa igenom. Det var från den kinesiska utlandsstudent som bodde här innan mig och Emilia. Iaf i brevet börjar hon med att presentera sig och sen förklarar hon att hon inte sa upp sitt bredband när hon flyttade här ifrån och säger att jag därför har använt hennes bredband sen jag flyttade in. (Själv bestämde jag mig redan i början på augusti att ett fast bredband med vettig hastighet skulle bli för dyrt så jag skaffade mobilt bredband hos Glocalnet istället.) Hon säger att hennes räkningar har åkt vilse och att det pga detta inte har hunnit fram i tid och hon fått påminnelser och att räkningen nu är uppe i 2500 kronor. Detta vill hon att jag ska betala. Hon vill även att jag ska betala anslutningsavgiften på 500 kronor eftersom hon skaffade bredbandet så snart innan hon flyttade ut.

Det roligaste med hela brevet är hon verkar inte ha kontaktat internetoperatören och försökt lösa det med dem först och hon verkar helt allvarligt tro att jag bara ska slänga fram 3000 spänn och betala skiten.

Skickade iaf iväg ett mail till henne nu där jag förklarade att ingen av oss använt det bredbandet och det kan bolaget också se och att hon tyvärr får lov att lösa detta själv.



Alltså jag dör lite måste jag säga x)


2 kommentarer:

Carolinque sa...

haha, förlåt... alltså folk. vad ska man säga? :)

Lovisa sa...

hahahahahaahahaha sjuukt! vill med ha roligt