fredag 23 april 2010

TGIF

Tänk om det faktiskt  var så. Tycker alltid att jag behöver plugga mer på helgerna än på vardagarna och det suger ju verkligen. Har också bestämt att jag ska sluta ha med mig visa-kort/pengar till skolan. Blir så mycket lättare att stå emot sötsuget om man inte kan göra något åt det nämligen. På måndag börjar jag med naturdiet igen har jag bestämt. Det funkar liksom inte att försöka äta vettigt när man är hemma hos Tommy, och olika olika dagar funkar inget bra för mig. Har inte tillräckligt med självdisciplin. Nej men det är för jävligt att jag inte ska kunna äta som jag vill för att det inte finns någon plats i Tommys frys, men ändå ingen mat heller och för att det konstant är ett enormt diskberg i hela köket. Så pulver it is.

Jag och mamma pratade dock om att vi ska göra nått dietaktigt tillsammans när jag är hemma i juni sen. Hon får ju inte lov att banta pga myelomet (pulverdieter, eller dieter som utesluter saker osv) men banta och sluta äta skräp är ju inte samma sak. Och det är enligt mig alltid lättare om man har nån att göra det med. Nån att klaga ihop med. Jag och Alice diskuterade även vissa tankar på en boot camp liknande vecka ute hos pappa i sommar där vi gör allting efter ett strikt schema. :) Kändes som om det kunde vara en kul idé. Utan att behöva ta sig någonstans kan man ute hos pappa; springa, promenera, cykla, spela fotboll, basket och volleyboll (och valfria andra liknande sporter), simma, ro (om vi får nya åror) samt paddla kanot. Inomhus finns även Jimmys skivstång och hantlar man kanske kan snylta om man ber snällt. Allt detta (bortsett promenera, springa och cykla) behöver man inte ens lämna tomten för att göra och det är den fina biten. Naturligtvis behövs det ju att vädret tillåter men känns som en kul idé.

Nu ska jag sätta mig på cykeln ner till stan och kika på nån tröja jag såg på Ginas rea i förrgår.

Inga kommentarer: