måndag 22 februari 2010

Ego boosta dig själv

Jag anser mig själv vara tjock. Mitt BMI anser samma sak. Jag håller just nu på att påbörja min viktnedgång, något jag gör i en annan blogg för att slippa jobbiga människor som inte är riktiga vänner ska kommaentera dumma saker. (Holla at msn eller nått om ni vill ha adress).

Stod iaf nyss i duschen och tänkte på det där med att tröstäta, något jag är jävligt bra på när jag känner mig ensam, uttråkad, stressad, you name it. Någonting som jag kan erkänna att jag inte alltid orkat men som faktiskt funkar det är att släpa sitt feta arsle ur soffan, ta en dusch, fixa håret, sminka sig och sätta på sig killer klackarna. Så länge du inte dränker ansiktet i svart kajal kommer ditt ansikte förmodligen se piggare ut, dina ögon större och på så vis kinderna mindre. Behöver jag ens påpeka att nytvättad hår är fräshare än flottigt? Nej, det talar för sig självt. Och alla som någonsin haft ett par höga pumps på sig vet vad det gör för benen, klackarna skapar en illusion av längre ben  och dessutom smalare ben. Man blir gladare av att se sig själv i spegeln helt enkelt.

Plus att du om inte annat har fördrivit en massa tid som annars lätt kunde spenderats i soffan ätandes chips.

(Kan också påpeka att städning, disk etc blir mycket roligare om du snubblar runt i klackar och leker hemmafru ;D)

1 kommentar:

Alice sa...

Jag vill ha das adress!