torsdag 11 februari 2010

Alltid lättare imorgon

Det är verkligen helt fantastiskt hur det kan vara så. Har nyss frossat i mig wienerbröd när jag inte orkade träna idag. Det funkar ju bara inte., Måste verkligen skärpa mig nu. Och likaså med skolan. Om jag inte haft mentaliteten att det är lättare imorgon hade jag inte haft ca 50 sidor grammatik att göra till imorgon. Plus att jag vill städa. Fifan alltså.

Men nya kursen verkar iaf rolig. Vi gjorde en övning idag där vi skulle måla 3 bilder som beskrev någon del av oss och sen skulle vi typ intervjua en annan student om bilderna och sen presentera den personen man pratat med för gruppen. Såna övningar är bra när man inte känner varandra. Dock hamnade jag med Jesper som jag träffade tidigt i höstas och som dessutom bor ihop med en kille som jag pluggade mycket ihop med i höstas, alltså har man redan en uppfattning om personen och det är mycket lättare att börja prata om annat som är orelevant för uppgiften.

Ska beställa hem en bok sen så att jag kan göra den läxan också. Om jag väljer att prioritera boken borde den va här senast på onsdag iaf..

Men nu ska jag titta lite mer på tv och sen råplugga grammatik.

Ciao

Inga kommentarer: