lördag 30 maj 2009

Hoppas GT/Expressen nappar... Grovt tjänstefel på linje 100. Folk gillar ju klagomål på kollektivtrafiken?

Skulle in till Göteborg idag med enda anledning att jag hade filmer som skulle lämnas in. Går upp till centrum för att ta 13.56 bussen till Gbg. Vi är väl en 20 pers ungefär som står och väntar på bussen som inte behagar dyka upp förrns typ kvart över 2. Busschauffören stannar och öppnar dörren och säger att bara 3 pres får åka med, som han själv väljer ut vilka.
Vi andra börjar naturligtvis protestera, och busschaffisen kan inte ens ge ett svar på om det kommer en extrabuss och hämtar oss eller inte. Vi vgrar naturligtvis att flytta på oss förrän vi fått svar på detta. Helt plötsligt stnger han dörren och en kille, typ 17-18 får slänga sig in i bussen för att inte bli klämd och jag knner hur bussdörren pressas in i sidan av mitt huvud.

JÄVLA IDIOT LIKSOM?!!!

Han Öppnar dörren direkt igen för att slänga av den här killen och en man i 40-50 års åldern går på och sger att vi ska visst med. Vi har ju lika stor rätt som dom från borås att åka med eller hur? Busschauffören börjar då mer eller mindre att slåss med denhr killen och mannen och försöker knuffa dom baklänges nerför busstrappan samtidigt som han skriker att han ska ringa polisen. Mannen tycker att, men bra, vi står kvar här i bussen tills snuten kommer då. Busschaffisen lyckas efter en stund få av dom, och stnga dörren. Mannen pekar då finger mot chaffisen och han öppnar dörren och skriker att detta är hot mot tjänsteman (?). Stänger bussdörren och kör iväg.


Jag gick iaf hem och började med att skicka iväg ett mejl till expressen/GTs tipsadress om hur busschaufförerna uppför sig, och efter det ringde jag västtrafik.
Där fick jag prata med en jättetrevlig tjej, som förklarade att det var SJs chafförer som körde bussarna. Jag frågade henne om jag skulle ringa till dom då om jag ville göra en anmälan mot en av deras anställda och hon sa att hon kunde ta det och sen vidarebefodra till SJ vad som sagts.
Jag berättade precis vad som hänt, så som jag upplevt situationen, med att chauffören upptrtt extremt oproffisionellt, hon var jättetrevligt och tog det väldigt allvarligt. Såg noga till att försäkra sig om att jag inte blivit skadat när dörren träffade mig och sådär och så fick hon mitt namn och telefonnummer och tillåtelse att ge ut det till SJ.
Hoppas idioten får den skit han förtjänar nu!

1 kommentar:

Erica sa...

fan vad jobbigt. så grymt oproffsigt! men bra skött moasson - ambitiöst att ringa västtrafik o allt! :D