måndag 11 maj 2009

Härliga kvällar och kursstart

I föregående inlägg satt jag i Elins kök med en paj. Vi tog våran paj samt Elins pappas bil och körde oss själva till Bohus och Lisan där hon, Alice och Linus väntande. Vi åt paj, kollade på fight club, och hade det bra. Jag och Linus hatade alla andra när vi spelade buzz och sen såg vi på skräckfilm, fast jag, alice och linus satt mest och diksuterade stephen king. Sen var jag och elin snälla barn och körde hem alla.

I lördags gjordes inte mycket förutom att jag chillade med Alice. Först åt vi lunch på paprika och sen gick vi och fikade på Vasa. När det blev för kallt för uteservering tog vi bussen till Surte, (träffade Hussam, från Tp, på bussen, haha :P) Lisa kom också dit sen så kvällen spenderades i Alice knallblåa rum. :)

Igår var det söndag och jag och mamma letade klänning till mig eftersom jag inte får ha svart på Lisas kalas på fredag. Mamma sa att hittar jag en för 200 så betalar hon. Jag hittade en jättesöt röd, prickig på Gina som jag provade men den fanns bara i 38 där och den satt så tajt att jag inte kunde få av mig den själv, provade 40an idag men tyckte inte att den satt riktigt bra, kändes lite för stor.. Iaf, började städa mitt rum igår också. Jag gjorde framsteg, tro det eller ej. Har fortfarande massa kvar som jag tänkte ta idag efter jag har tittat på Gilmore Girls, dammsugning och damning och sånt. Satte upp en hel del nya bilder på min "kollagevägg" också.

Imorse var det att gå med tuppen eftersom jag skulle befinna mig på ett folkuniversitet 1 timme bort med spårvagn klockan 9 på morgonen. Vi fick en massa information om hur det fungerar och jag har mitt första möte med min handledare nu på torsdag. Bokade in mig på ett seminarium imorgonbitti dock, vi måste gå på 6 st under 6 veckor men jag tänker att det är lika bra att bli av med om det kanske skulle bli sånt där fint trevligt väder längre fram. Plus att fram i juni blir det ju packa och flyttstäda hos pappa dessutom.

Nu ska jag roa mig med något annat i 25 innan GG börjar och sen jag gå loss med skurhinken och såna saker.

Later ;)

Inga kommentarer: