torsdag 30 september 2010

Pros and cons

Det finns saker jag gillar och saker jag inte gillar med Dalarna.

Det jag gillar är:
  • Tommy finns här
  • Det gör även annat fint folk som John, Emil, Nikki, Ems, Jacob, Nathalie, Lina mfl..
  • DU ska ju tydligen ha Sveriges bästa Engelska-avdelning
  • Tommys katter och hundar finns här
  • Det finns snö på vintern, vit sådan
  • Det finns söta älvar och vatten med fina solnedgångar
  • Det finns mycket mer stjärnor än i Göteborg

Det jag inte gillar är: 
  • Alla mina fina Göteborgsvänner och min familj finns inte här
  • Det är litet och saker har stängt på söndagar och efter sex på vardagar
  • Det är KALLT på vintern
  • Det är massa myggor på sommaren
  • Vart man en går så ser man någon man känner igen
  • Det finns för lite höghus och för lite saker att titta på
  • Dalatrafik suger tusen gånger hårdare än Västtrafik
  • Det är dyrt att åka hem till Lyckan
  • Dalmål är verkligen en ful dialekt
  • Det finns på tok för lite människor, caféer och affärer än vad som är hälsosamt
  • Det finns inget IKEA i Dalarna
  • Folk kör fula bilar
  • Avesta hade någon gång rea på extremt fula staket

Inga kommentarer: