fredag 3 september 2010

2 månader tills Avestabo

Har varit nere på Gamla Byn idag och skrivit på mitt nya hyreskontrakt så om 2 månader får jag lov att flytta in i min nya etta på Malmgatan. Kommer bo ungefär 2 minuter från hemköp och Lidl vilket inte är helt fel. Fick en grytlapp och en kundvagnspolett när jag skrev på kontraktet också. Lite komiskt. Dom vill att man ska handla mat men inte bränna sig när man tillagar den typ.



Försökte måla lite hur lägenheten ser ut, den ligger ju på tredje våningen och är på 40,5 kvm som jag nämnt tidigare. Min bild är inte på något vis korrekt eller skalenlig eller nått tänkte bara försöka visa lite hur rummen ligger i förhållande till varandra :)


I övrigt så har jag varit smart idag. När jag var påväg till Avesta så skulle jag byta buss i Hedemora. Går av min buss som är inne några minuter sent och framför står det en 5a, klockan är typ 47 och min 5a mot Avesta ska gå 50, det skulle tydligen 5an mot Borlänge också eftersom det var den jag satte mig på visade det sig. Fick hoppa av vid ishallen och promenera tillbaka mot Centrum medan Tommy och hans pappa fick köra från Avesta för att komma och hämta lilla klant-Moa.

Sen käkade jag och Tommy Kinabuffé och blev jättetjocka och glada så det blev ganska fint ändå. Var även iväg till biblioteket och lånade en bok om Jack the Ripper. Har börjat läsa lite men vet inte riktigt om jag gillar sättet boken är uppbyggd på så funderar på om jag ska leta rätt på en annan.

Nån annan som gjort nått skojjigt idag? :)

Inga kommentarer: