måndag 15 mars 2010

Svimattacker

Vet inte om jag har nämnt detta i bloggen tidigare men jag tror inte det. Jag har iaf periodvis haft väldigt obehagliga upplevelser när jag duschat, värmen (jag brukar inte duscha speciellt varmt) gör mig illamående och svimfärdig. Jag har flertalet gånger varit tvungen att rusa ut ur duschen och spy. Detta hände ganska ofta hemma hos mamma eftersom vårt badrum där är så litet och instängd, började duscha med dörren öppen då gick det bättre. Duschar jag i badkar, som hos mig nu eller hos Tommy så får jag panik när den känslan börjar infinna sig. Halk och rammelrisk ch slå i sig risk är så mycket större när man står i ett badkar och det är mycket svårare att ta sig ur ett badkar än en dusch. Iaf, till saken, jag trodde att jag blivit av med etta, har inte upplevt det på säkert minst ett halvår men så låg jag i badet nu, och visst det var varmt och så men det var inget mer med det. När jag kände att jag inte orkade med värmen mer så gick jag ur badet, då slog det mig. Ofta brukar illamåendet vara värst men det var inte så farligt idag, jag hukade mig över toaletten just in case liksom men spydde inget. När jag skulle resa mig igen så svartnar allt i någon sekund och jag är helt vimmelkantig.

Jag fick ligga på badrumsgolvet i säkert 5-10 minuter innan jag ens kunde få på mig morgonrocken och komma ut i friska lägenhetsluften. Men jag känner fortfarande av det. Och det är säkert en kvart sen nu iaf.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch. Låter så himla obegagligt, kan inte tänka mig det.

Du får köpa en såndär halkmatta till badkaret ifall att!

/ Alice