måndag 29 mars 2010

Pluggkväll/natt

Nu är det idag, imorgon och onsdag kvar innan jag tar påsk och åker ner till mitt älskade Göteborg. Nu är saken den att jag planerar att skriva minst 10 sidor skolarbete idag och jag funderar på hur detta ska gå utan socker?
Mina pluggnätter brukar alltid gå bra, likaså tentaskrivande och liknande men bara när jag har godis att smaska på. En påse med lösgodis så man har nått i munnen när man tänker. Men nu har jag ju mer eller mindre (denna helgen var det tyvärr mindre) slutat med detta. Sitter här med en kopp te nu. Jag har apelsiner men det vill jag inte äta när jag håller på med datorn för det är ju så himla kladdigt (note to self, köp grapefrukt att äta på tåget på torsdag!!!). Jag har popcorn om det kniper men ska försöka hålla mig borta ifrån dom också. Det känns bara så mycket trevligare att göra något så tråkigt som att skriva Journals om man får ha nått gott i munnen. Choklad eller något surt godis. Håller er uppdaterade sen om hur det går.

Imorgon ska jag tvätta, städa och packa och plugga lite till om tiden tillåter. Jag hoppas även på att hinna ner med resväskan till Avesta imorgon eftermiddag så jag slipper böka runt på den i skolan på onsdag. Känns lite småjobbigt när vi har lunch och så liksom.

Men men.
Jag ska väl sätta igång nu. Har skjutit på det sen klockan 2 idag och sammanlagt 5 veckor xD

Inga kommentarer: