fredag 24 april 2009

Kolla in!

Gästbloggaren på 365 saker verkar vara en skön kille.
Blev lite förälskad i hans blogg och fick verkligen lust att pärla nu!
KOLLA IN!


Har fö varit på arbetsförmedlingen idag... Ska gå en 6 veckors kurs i att förbättra cv och sånt. för detta får jag tusen spänn. Underbart system eller hur?
Bara för att jag är decemberbarn så har jag inte rätt till samma ersättning som de "vårbarn" som gick i samma klass som mig. Det är så jävla löjligt. Vi kom ut i arbetslivet samtidigt, då ska vi har rätt till samma ersättning samtidigt!

Jag får även dessa pengar i efterskott, alltså efter kursen är gjord. Kursen är i långedrag vilket innebär att jag behöver ett månadskort då det är dagtid i andra änden av stan. Vem ska betala det?


Tröstshoppade och köpte väskan jag ville ha från Gina och en klänning från cubus. Köpte en laxrosa klänning, man såg smal ut i den. Vill ha den i svart också nu egentligen!


1 kommentar:

freaksara sa...

gå till soc! :)