onsdag 22 april 2009

Dagens idag,,,

Jag längtar till 1 juni. För då kan jag röra mig fritt igen.
Nu låter det ungefär som jag har nån fotboja som gör att jag bara får röra mig tio meter utanför dörren och så är naturligtvis inte fallet. Men när man inte har något busskort som gäller dagtid eller har råd att ta vagnen så känns det faktiskt så. Spontan-gå 45 minuter in till stan är inte så lockande och det inte är topp-väder. Vilket det inte är just nu. Känner mig mer eller mindre som en fånge här inne.

Stör mig enormt på att min gamla arbetsplats inte ens svarar på mitt mail. Har som sagt inte ens fått uppsägningsbeskedet jag blev lovad i det sms där dom sparkade mig. -.- Idioter.

Vaknade iaf vid 9 imorse (om räknar bort att Tommy väckte mig och skulle smsa vid halv 6) och läste i 4 timmar. Läste "I denna ljuva sommartid" av Mari Jungstedt. En mordhistoria på gotland som blev bra på dom 50 sista sidorna kanske men innan dess var rätt värdelös och fylld med massa onödigt dravel enligt mig.

Har också tagit mig tid att diska litegrann och att söka till högskolan.
Har sökt lärarprogrammet - engelska och lärarprogrammet - medieproduktion och berättande.
Så det hoppas jag naturligtvis på att komma in på. Engelska är förstahandsvalet då..

Nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem och laga mat åt mig :)

Inga kommentarer: