måndag 6 december 2010

En lista över allt som går fel med en måndag

  • Vaknar och är skittrött. Tabletterna hjälpte inte mot drömmarna och vaknandet inatt.
  • Mitt internet krånglar så jag inte kan plugga på morgonen.
  • Mammas internet krånglar så jag inte kan plugga på morgonen.
  • 10 minuter innan mitt tåg ska gå kommer det upp en ruta som säger att tåget är 40 minuter sent.
  • Eftersom jag har 2 byten betyder det att ALLA byten och tåg kommer bli uppfuckade på nått vis.
  • Ska sätta mig och plugga på tåget men då krånglar fronter och säger att jag inte har behörighet att öppna något i kursrummen jag är inloggad och reggad på.
  • Tåget skulle ju som sagt avgå 11.20 enligt nya beräkningen, klockan är nu 11.30 och tror vi precis stängde dörrarna på Göteborgs Central men ingen har sagt nått så vet inte om vi är körklara än.
  • Vi släpper tydligen fortfarande på folk, känns ju lite underligt när tågfan skulle gått för 50 minuter sedan, är man sen då för man väl ändå skylla sig själv?
  • Lokföraren sa precis att vi inte kört för att vi fått problem med ett fotsteg och halva vagnen börjar skratta 
och klockan är bara halv tolv och jag har inte lämnat Göteborg än. Prima.

Inga kommentarer: