måndag 11 oktober 2010

Varför ska det ta emot så?

Jag pratar naturligtvis om skolan. Jag undrar lite hur man tänker när man vill ha en jämförelse med citat från både bok och texter på nätet som ska vara djupgående men sedan begränsar det till 300 ord. Om jag får välja tycker jag ju att djupet är viktigare än att veta att detta kallas just det. Tycker allt som står i vår bok bara är upprepningar eller nonsens ändå. Och med nonsens menar jag att det som förklaras är självklart för mig, då är det väldigt svårt att förstå att det är den biten som är den viktiga att visa på när man kan visa på så mycket viktigare bitar. Nu har jag ångest över en kommentar på 100 ord bara för det. Blir så otroligt trött ibland bara.

Vad vill dom mig egentligen?

(Sen blir man ju inte mindre förbannad av att läraren som har kursen ifråga är helt inkompetent när det kommer till att formulera uppgifter och planera seminarier).

Inga kommentarer: