torsdag 7 oktober 2010

Att vakna på fel sida

Imorse ringde min klocka kvart över sex när jag sov som djupast typ, jag gick upp och det första jag inser är att det både REGNAR och blåser ute, fifan tänker jag liksom. Drar till bussen som går kvart i sju och ska ta mig mot skolan, mitt ute i skogen någonstans stannar chaffisen och står stilla i 10 minuter utan att lämna bussen, vara på en hållplats eller tala om vad som händer, drabbade ju inte mig mer än att jag fick sitta i skolan 50 minuter istället för en timme innan lektionen började men tyckte lite synd om alla elever på Lugnetgymnasiet som säkert började 8 och därför blev 10-15 minuter sena. Sen gick jag till cafeterian och köpte en macka och te och råkar naturligtvis spilla skållhett tevatten över hela min hand när jag skulle öppna dörren ut till Ljushallen igen. Satt iaf och läste Dracula tills strax innan lektionen början. Lektionen som förövrigt var totalt bortkastad tid som jag kunde ägnat åt något vettigare som till exempel studier. Vi skulle ha läst ett av typ 9 tal till idag och är ca 20 pers i gruppen och har 90 minuters seminarie, de första 60 minuterna spenderades av att 4 pers + läraren diskuterade ett tal som vi övriga inte kunde delta i diskussionen om då vi inte hade läst det eller visste något om landet det gällde heller för den delen. Jävligt irriterande. Hon måste verkligen skärpa sig Soroya, det funkar liksom inte att ha så oplanerade seminarier.

Lina fick ändrade planer och kunde inte träffa mig idag heller så fick sitta och vänta på buss i Borlänge i tusen år vilket iofs resulterade i ett besök på subway och på så vis en väldigt lycklig pojkvän då jag kom hem med en subway melt till honom :)

Hoppas ni haft en bättre dag än mig :P

Inga kommentarer: