lördag 27 november 2010

Day 02 – Your first love

Det är svårt, beror liksom på hur man ser på saken. Men om man ska räkna seriöst liksom och inte allt konstigt tidigt tonårstjaffs så blir det nog ändå min första pojkvän, John. Det var så länge sen nu så det är så svårt att förklara. Och eftersom vi är vänner nu och träffas ganska ofta och jag inte har en gnutta av dom känslorna kvar så är det liksom svårt att förstå att vi har varit tillsammans och betytt så mycket för varandra en gång i tiden. Men iaf, vi träffades på internet och blev riktigt bra vänner direkt ungefär, ca ett halvår senare, precis efter han hade gjort slut med sin flickvän, träffades vi, nere i Göteborg. Vi hade några fina dagar, kysstes, och fortsatte prata i telefon och på internet (han bodde 42 mil ifrån mig) några veckor senare kom han ner igen och vi blev tillsammans officiellt. Sen höll det 16 månader med många tågresor fram och tillbaka, (hade iaf fint sällskap av Lovisa på många av dessa resor som då var tillsammans med med Johns bästa vän Tommy, min nuvarande kärlek). Det tog slut av många anledningar, men jag tror mest att vi hade vuxit ifrån varandra, och att jag inte klarade av att se hur han behandlades av sin far (John vet vad jag tycker om hans pappa så anser att det är okej för att skriva så här). Vi försökte vara vänner ett tag men det funkade inte då. Det var för tätt inpå liksom. 1½ år senare när jag blev tillsammans med hans bästa vän klarade vi dock av att vara vänner och umgås rätt ofta nu förtiden.

Inga kommentarer: