fredag 26 november 2010

Day 01 – Introduce yourself

Haha höll nästan på att glömma det här. Lyckat, första dagen och allt. Så då ska jag alltså presentera mig själv.

För att börja med lite basics; Jag heter Moa Hasselgren och är 20 år gammal (21 om drygt 3 veckor). Jag är född i Göteborg men uppvuxen ca 5 mil öster ut i en liten ort som heter Bollebygd. Jag flyttade därifrån (vill skriva härifrån då jag sitter hos pappa just nu som bor kvar i Bbd) sommaren innan jag skulle börja gymnasiet, flyttade till Göteborg med mamma. Jag gick gymnasiet i Mölnlycke på Hulebäcksgymnasiet och spenderade mina 3 fina år på IT/Media. Efter lite mer eller mindre långvariga jobb inom telemarketing-branschen flyttade jag till Falun och började på lärarlinjen, med inriktning engelska för gymnasieskolan. Har nyligen flyttat till Avesta för att slippa delat studentlägenhet, och bo närmare pojkvännen såklart.

Familj: Jag har en lillebror som heter Jimmy som är världens skönaste människa och som jag älskar att umgås med. Min mamma är en av mina bästa vänner, speciellt efter att vi tillsammans tagit oss igenom hennes cancer 3 gånger på 3 år nu. Jag älskar verkligen min mamma och ringer henne minst en gång om dagen. Pappa är väldigt bra han också, han är omgift och bor i ett underbart hus i skogen med sjö och allt. Jag gillar att göra saker med min pappa som att montera garageportar (i somras) och köra massa mil tillsammans bara vi. Det är fint tycker jag.

Vänner och kärlek: Min första vän som också varit en av mina bästa vänner i snart en tjugo år nu är Gabrielle Skelte. Det finns så många konstiga småsaker som vi har gemensamt att det märks att vi har format varandra på många punkter, samma sak med Erica Dahlgren Nurman även om jag inte började umgås med henne förrän jag var runt vad..? 8-10 nått sånt, när hennes familj flyttade till erikstorp. Vi 3 var liksom så bäst ihop och hade alltid massa knäppa saker på gång. Ska jag säga på rak arm vilka som är mina bästa vänner och känner mitt nuvarande jag bäst så är det utan tvekan Elin, Alice och Tommy. Tommy var min bästa vän som numera är min pojkvän sen drygt 1½ år tillbaka. Annars älskar jag verkligen alla människor som jag betraktar som Vänner <3. Folk som man bara klickar med och alltid har det fint med helt enkelt.

Drömmar: Just nu r väl största drömmen att jag ska komma in på utbildningen i Varberg som jag ska söka till hösten. Jag är verkligen inte gjord för Dalarna. Jag är gjord för att bo i eller nära Göteborg. Jag har fått det bekräftat. Sen att jag tror att Event Management verkligen är något jag skulle trivas med till skillnad mot hur jag känner inför läraryrket just nu.

Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva om mig själv nu... orka inte radda upp en massa likes and dislikes. Ställ en fråga istället om ni undrar över något :)

1 kommentar:

Alice sa...

Åh gillar att du tänker börja blogga bättre, betyder att jag får något att läsa <3