onsdag 16 juni 2010

städa städa städa

städar ur rummet hos pappa nu eftersom dom ska ha gäster och jag inte vet säkert om jag kommer tillbaka hit nått mer innan det blir Dalarna igen. Åker nämligen till Gbg ikväll. Tänkte ha lite jordgubbspicknick med finaste Alice och Elin om hon orkar och hinner. Gillar starkt grönsakshandlarn på munkebäckstorg som alltid har massa goa grejjer till bra priser.. är för det mesta väldigt fräscht också! win win liksom.

Det saknar jag fan mest när jag bor i dalarna, förutom uppenbara saker som människor, fungerande kollektivtrafik och storstadskänslan så är det fräscht frukt och grönt. Dalarna är inte hälften så bra på det där som Västra Götaland är. Även om man jämför samma butiker i samma kedja så är dom fruktansvärt mycket bättre här nere än där uppe. Sorgligt är det faktiskt. Speciellt som Falun ändå ska vara en idrottsstad. Då borde ju sånt vara viktigt kan man tycka. men nej.

Ska jag orka bädda rent här? Njae, det får nog pappa göra. Han kommer säkert bädda om min bäddning iaf. Kan inte få det tillräckligt platt och slätt för hans tycke :P

Men ska bära upp lite disk nu. Hörs senare.

Inga kommentarer: