söndag 13 juni 2010

mår som jag förtjänar

... Är det någon mer än jag som verkligen avskyr detta uttryck? Det är ett sånt prakt exempel på saker som är fel med det här landet. Gör man nått bra eller kul så måste man alltid ursäkta sig på något vis. Och mår som jag förtjänar är liksom att gottgöra för att man hade kul kvällen innan. "Ursäkta för att jag hade jävligt roligt igår. om det känns bättre att veta så mår jag inte så bra nu" varför inte bara säga; hade askul igår men mår skit idag?
Det är samma sak som i skolan, om du får MVG på ett prov så måste du säga att du inte har pluggat för annars är MVGt en dålig sak. eller om det går väldigt bra på jobbet och chefen älskar dig då måste det iaf överskuggas av att du åtminstone har hela trädgården full med mördarsniglar. I Sverige får livet aldrig vara bra. Jantelagen och lilla landet lagom i mitt hjärta.

Inga kommentarer: