tisdag 19 januari 2010

Nya äventyr

Idag har jag introduktionsföreläsning till "the english department". Vet inte riktigt vad det innebär men verkar inte direkt vara kursrelaterat eftersom vi har en som heter introduktion till engelska 1 senare i veckan. Från och med nu kommer iaf all min undervisning att ske på engelska, ett år fram över. Det känns ganska nervöst måste jag nog påstå ändå. Känns som om det kommer va en del man inte hänger med på i början iaf. Men går iaf bara mellan 9-11 idag. Och sen klockan 3 ska jag tvätta. Har jättemycket tvätt men förhoppningsvis inte mer än 4 maskiner, fast egentligen skulle jag ju vilja tvätta lakan också för det är inte gjort på ett bra tag men vi får väl se hur det blir med det.

Har denhär helgen dessutom beställt kurslitteratur för 2300 kr och beställt/shoppat kläder för ca 2000 spänn. Ibland får man faktiskt slösa lite. Det är bra för hälsan. Ska jag handla tråkiga böcker för så mycket pengar kan jag få köpa nått för mig också tycker jag. Dock börjar jag inse att jag egentligen behöver fler galgar. Men jag gillar inte riktigt såna som man kan köpa på typ Jysk och IKEA. Ni vet de där med en pinne under också? Tycker de har ett begränsat användningsområde då det känns som om de töjer ut kläderna.

Aja, men nu ska jag åka snart. Får skjuts av Lena till Borlänge.

See ya'll

1 kommentar:

Erica sa...

Små galgar som inte töjer ut är en bristvara hos mig med. Däremot tycker jag att pinnarna under kan vara bra - men då får de inte va så breda! Och din filosofi med att man måste unna sig en massa roliga saker så fort man köper tråkiga, nödvändiga ting - det håller jag med om till över 100 procent! Puss och kram och lycka till med all engelska! (du kommer att bli grym!)