torsdag 6 augusti 2009

Intelligenta brudar

Jag har grymt tråkigt och satt och skrattade lite åt Kissies blogg och snubblade över ett inlägg där hon klankade ner på Blondinbella för att hon hade skrivit att hon gillar päls, (det enda BB nämnt i sitt blogg-inlägg var f.ö. fuskpäls vilket kissies argument naturligtvis också faller på).

Läste även igenom vissa av dessa kommentarerna (som verkade komma från tvättäkta fjortisbrudar som tror att dyslexi är något man skaffar för att man är lat) och det fanns flertalet i stil med; "Usch, vem vill ha på sig ett dött djur? Gud vad äckligt!"

Jag hoppas att de tänker på detta när dom:
  • köper stövlar i höst, alla vet ju att det är grymt mycket skönare att ha äkta skinnstövlar än syntet för att inte tala om kvalité.
  • Sätter sig i sin skinnsoffa eller skinnfotölj. Kanske inte finns hemma hos just en själv men defenitivt hos någon i släkten eller umgängeskretsen.
  • Sätter sig i sin/sin farsas/ sin pojkväns nya bil med skinnklädsel.


Jag är inte på något sätt för pälsindustrin, men inte heller direkt emot den. Tjuvjakt på utrotningshotade djur och uppfödning enbart för det endamålet är jag ju naturligtvis starkt emot som varenda vettig männsika borde vara.


Nu ska jag ut och utforska min gräsmatta. :*

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Håller med dig kusin, varför bojkotta päls men stödja så mycket annat utnyttjande av djur? Vill i alla fall meddela att jag är hyfsat konsekvent, kanske inte skulle vägra åka i en bil med skinnklädsel men jag köper aldrig skinnskor/-stövlar och skulle aldrig köpa en ny skinnsoffa (en begagnad känns däremot okej eftersom det innebär att djuren har dött lite mindre i onödan än om soffan åker på tippen efter första användningen) - så du kan vara stolt över kusinen din ;)

Lovisa sa...

Svar om TTYN: nej men om man fortfarande kan gå in och kolla på personens bilder?

saga sa...

Hur kan du inte vara emot pälsindustrin? Den är helt jävla onödig.

Dock håller jag med dig om att det är tragiskt med folk som är tvetydiga på det viset. Kanske är syntet mer obekvämt, men det ligger en bättre moral i att bära det.