tisdag 4 augusti 2009

Är vi de enda som kan någonting?

Fungerar ingenting utan Göteborg egentligen?
Man börjar ju undra ibland. Som vissa av er säkert vet vid det här laget så överger jag storstaden för att flytta till skogen och plugga. (Läs Falun). Har fått plats i en delad studentlägenhet, och det enda jag vet om den är att den är, inklusive rummet jag inte har tillgång till, 76 kvm stor. Att tjejen jag delar med heter Emilia och vilken adress jag har. Jag vet inte om jag har det stora eller det lilla rummet. Och ännu värre, jag vet inte hur stort mitt rum är. Jag ska alltså flytta till en lägenhet 10 timmar bort och jag vet inte om mina möbler får plats eller inte.

Underbart.

Ännu mer underbart är att det verkar omöjligt att få reda på också. Jag ringde både min hyresvärd (läs kopparstadens kundservice) och min bovärd (läs någon kille som svarare med kopparsatden andreas), och på ingetdera ställe kunde jag få minsta inforamtion om hur stora rummen är. Det är ju deras lägenheter vafan?! Är det för mycket begärt att man får veta hur det ser ut? Killen jag pratade med på numret till bovärden hade inte ens tillgång till en planritning över hela lägenheten. Han kunde bara säga att dom "brukade" vara väldigt små. Han var väl förmodligen sommarvikarie eller något för herregud...

Jag fick iaf veta att det skulle gå bra att skriva en fullmakt och skicka Tommy att hämta ut min nyckel eftersom jag flyttar upp en lördag och då kan man inte hämta sådana. Så Tommy får väl gå in och skrämma den stackars tjejen och ta lite mått och så... Sen skulle det ju även vara praktiskt om jag kunde få tag på den här Emilia eftersom vi ska dela omöblerat kök och vardagsrum och det skulle va bra och veta vad hon tar med sig och vad jag ska ta med mig liksom...

Men det får jag se lite senare tänkte jag.. typ när hon har flyttat in eller så.. om hon nu gör det på sitt inflyttningsdatum vill säga...

Just nu sitter jag iaf i bollebygd. Har massa saker att göra; söka studielån, bostadsbidrag, adressändra och ta reda på tusen andra skolrelaterade saker.
Har typ ingen täckning på mobilen och hemtelefonen är utslagen så nås bara över nätet.

1 kommentar:

Lovisa sa...

Jag trodde att det tog typ högst 7 timmar att åka till Falun.