måndag 13 oktober 2008

Helgen bravader

Fredag
Stress stress stress. Allt skulle bli klart för kvällen, städas och lagas mat. och mitt på dagen skulle då dessutom mamma till tandläkaren och jag skulle ut på stan en sväng med Kajsa. Naturligtvis börjar det ösregna så fort jag öppnar ytterdörren så det blev att vi traskade runt i Vasastan och Landala i regn och blåst. Vi vågade oss aldrig in på utställningen vi tänkte gå på.
Julia skulle varit med.

Cocktailpartyt i fredags var lyckat. Det tyckte nog i stort sett alla. Jag och Jimmy skötte baren, Mamma öppnade presenter och Bell kom över och käkade citron. Orkar inte gå in på detaljer. det handlade mest om att mäta upp sprit iaf.

Dagens bästa: Blåa Drinkar




Lördag
Dagen spenderarades till en början i soffan framför sex and the city och Band of Brothers. Tanken var att jag egentligen skulle åkt till pappa men eftersom han gick på bio på eftermiddagen så kändes det onödigt att åka 5 mil (enkel väg) enbart för att äta middag. Så jag valde att åka ner till stan för lite tröstshopping istället. Röda snygga underkläder blev det.






Sen hade jag egentligen planerat att jag skulle åka hem kom på att jag kunde höra vad Joel sysslade med. Det blev att jag hockade upp med honom och Anna. Vi tog en promenad genom masthugget och studsade in på Majornas Bowlinghall och spelade där en timma. Det var mörkt och varmt och fullt med färgglada lampor och en discokula. Ur högtalarna pumpades det gamla 90-tals-klassiker! Kul att sjunga med i dom låtarna man älskade för en massa år sedan. Jag vann och sen drog jag hemmåt tidigt för att dela en kebabpizza från Deniz - ingen lök, ingen tomat, med vitlökssås - med mamma. Sen spenderades återstående tid av kvällen framför tvn med min sex and the city box. Dagen blev mycket bättre än den såg ut att bli när den började.

Dagens bästa: Sex and the City



Söndag
Blev en degdag big-time. Dom första timmarna var bra, och likaså dom sista som egentligen var natt. (Man måste bara älska mobilen ibland ;) ) Tiden därimellan spenderades framförallt i soffan med sex and the city, gossip girl och gordon ramseys the F word. Se upp för Dårarna slank ocjkså in när den visades på 4an.

Dagens bästa: Tony ;)


PEACE OUT!

Inga kommentarer: